اهمیت استفاده از یراق آلات کفش

اهمیت یراق کفش

اهمیت استفاده از یراق آلات کفش از آنجایی است که وجود نداشتن یراق در کفش هم ظاهر کفش را به هم می ریزد و هم استفاده از آن را دشوار می کند. یراق ها و تزئینات مختلفی را می توان در تولید کفش به کار برد و متناسب با سلیقه های مختلف کفش های زیبا به وجود آورد. یراق کفش نقش مهمی در طراحی کفش ایفا می کند و استفاده از یراق مناسب در تولید این کالا می تواند طراحی آن را بسیار شیک تر کند. در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به بررسی تاثیر یراق آلات در طراحی کفش بپردازیم.

تاثیر یراق آلات در زیبایی کفش

زیبایی یراق مورد استفاده در ساخت کفش و زیبایی کلی کفش موضوعاتی هستند که به یکدیگر گره خورده اند. بدین معنا که هرچه یراق مورد استفاده در طراحی کفش زیباتر باشد این موضوع باعث می شود ظاهر کلی کفش شیک تر شود و بیشتر مورد پسند خریداران قرار بگیرد.

یراق کفش، عاملی است که تفاوت بین یک کفش معمولی و یک کفش خوب را در زمینه زیبا بودن طراحی مشخص می کند. وجود یک یا آرایه ای از یراق ها در کفش شما، باعث زیبایی چشم نوازی در آن می شود که این موضوع کمک می کند کفش باعث ارتقای هرچه بیشتر سطح استایل شما شود.

یراق کفش

انواع یراق مورد استفاده در کفش

در کفش ها، یراق های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند که از طرفی باعث شوند کفش در انجام کاری که بر عهده دارد موفق باشد و از طرف دیگر ظاهری شکیل را به کفش می افزایند. در ادامه به معرفی مهم ترین یراق آلات مورد استفاده در کفش می پردازیم :

سگک ها

از جمله یراق هایی که در ساختار کفش ها استفاده می شود، می توان به انواع سگک ها اشاره کرد. سگک ها در اندازه های مختلف و به اشکال گوناگونی در طراحی کفش ها مورد استفاده قرار می گیرند. این نظر و سلیقه شماست که از کدام نوع از سگک های موجود در کفش ها خوشتان بیاید و آن را مورد استفاده قرار دهید.

در صورتی که به دنبال شلوغی کمتر و سادگی در کفش باشید استفاده از کفش هایی با سگک های کوچک و طراحی خلوت و ساده را می توانید در دستور کار قرار دهید. اما اگر شلوغی و زرق و برق بیشتری مدنظر شماست، از کفش هایی استفاده ببرید که سگک های درشت و پیچیده تری در ساختار خود دارند.

زیپ ها

زیپ ها، این یراق های کاربردی که یراق کفش در صنعت کفش نیز وجود دارند و ردپای آنها در طراحی کفش ها دیده می شود. از زیپ ها بیشتر در کفش های زمستانی یعنی بوت ها و نیم بوت ها به ویژه در نمونه های دخترانه و زنانه که معمولا کفش های بلندتری هستند، بهره برده می شود.

استفاده از زیپ در چنین کفش هایی هم باعث زیبایی ظاهری آنها می شود و هم استفاده از کفش را راحت تر می کند. از طرفی زیپ ها نسبت به نمونه های دیگر مثل کش که در نیم بوت های مردانه استفاده از آن مرسوم است، مقاومت بیشتری هم دارند و مدت طولانی تری عمر می کنند.

زیپ های کفش

یراق های تزئینی

برخی یراق هایی که در ساختار کفش مورد استفاده قرار می گیرند بیشتر جنبه تزئینی دارند و کاربری خاصی برای آنها تعریف نمی شود. از جمله این یراق ها می توان به خطوط نازک فلزی در قسمت پایین کفش های لژ دار اشاره کرد که ظاهری زیبا را به کفش می بخشند. یا یراق های فلزی که در دور محل عبور بند کفش در کفش های بندی یا گیره های فلزی چسب ها در کفش های چسبی از دیگر یراق آلات تزیینی هستند.

یراق های توکار

به جز یراق هایی که به آنها اشاره شد و در ایجاد بخشی از ظاهر کفش نقش دارند، بعضی از یراق های کفش نیز به منظور کنار هم قرار دادن بخش های مختلف آن به صورت توکار مورد استفاده قرار می گیرند. این دسته از یراق آلات کفش جنبه زیباسازی ندارند و فقط به منظور ایجاد کاربری و راحتی کفش مورد استفاده قرار می گیرند.

استفاده از ترکیب یراق آلات در کفش

یراق آلات فلزی به دلیل ویژگی های خاصی که در انواع فلزات وجود دارد، باعث می شوند هر کجا که استفاده می شوند، زیبایی را همراه خود به ارمغان بیاورند. هر کدام از یراق ها رنگ و طرح مخصوص به خود را دارند و به سبک خود باعث زیبا شدن کفش می شوند.

اما قابلیتی وجود دارد که در آن می توان از یراق های ترکیبی استفاده کرد. در چنین یراق هایی بسته به سلیقه طراحان و البته خریداران، دو یا چند فلز با هم ترکیب می شوند و یراقی با ویژگی های چند فلز به وجود می آید که می تواند طراحی کفش را بیش از پیش مورد تاثیر مثبت خود قرار دهد. یکی از معروف ترین ترکیب هایی که در کفش های لوکس از آن استفاده می شود ترکیب دو فلز طلا و نقره است که کنار هم قرار گرفتن رنگ طلایی و نقره ای در این کفش ها منظره فوق العاده ای را ایجاد می کند.

افزایش ماندگاری کفش با استفاده از یراق آلات

کفش به عنوان کالایی که مورد استفاده های مختلف قرار می گیرد، باید از دوام و ماندگاری بالایی برخوردار باشد. برای مثال یک کفش کوهنوردی را در نظر بگیرید، این کفش در صورتی که استحکام کافی نداشته باشد می تواند حتی جان صاحب کفش را به خطر بیاندازد. یا در مثالی دیگر می توان یک فوتبالیست را متصور شد که از میخ های مناسبی در زیر استوک او استفاده نشده باشد. این فوتبالیست در تمام مدتی که کفش را به پا دارد احساس ناخوشایندی خواهد داشت.

بنابراین استفاده از یراق مناسب برای تولید کفش امری ضروری است. علاوه بر کیفیت متریالی که در ساخت کفش از آن بهره گرفته می شود، این قلاب ها و پرچ های فلزی هستند که استحکام مورد نیاز را در کفش به وجود می آورند تا فردی که کفش را می پوشد خیالش از بابت مقاومت کفش راحت باشد.

یراق آلات کفش

سخن پایانی

استفاده از یراق مناسب باعث می شود هم کیفیت کفش به لحاظ مقاومت و ماندگاری افزایش پیدا کند و هم به لحاظ زیبایی، کفش در موقعیت بهتری قرار گیرد. فروشگاه یراق سعید با ارائه یراق های زیبا و شکیل، در خدمت گذاری به شما مشتریان عزیز حاضر است.

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *